jak zniwelować różniece w kątach wyprzedzenia sworznia.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sedes
    Classic
    • 2011
    • 10

    jak zniwelować różniece w kątach wyprzedzenia sworznia.

    Zamieszczone przez bartolo74
    Zamieszczone przez rX
    To niezły pakiecik A co jeszcze wchodzi w jego skład i ile kosztował?

    Czekaj , czekaj ja też chcę wiedzieć co tam wywalczyłeś Adrbar.
    Rekompensata za brak pakietu biznes, columbus we własnym zakresie-trafiła się okazja.
  • piterb73
    Classic
    • 2010
    • 7

    #2
    jak zniwelować różniece w kątach wyprzedzenia sworznia.

    Witam
    Załamany podejściem „fachowców” proszę o pomoc. Zauważyłem niedawno że moja szkoda ma skłonności do zbliżania się do prawego krawężnika. Po tym co można zaobserwować na naszych drogach specjalnie mnie to nie zdziwiło gdyż jak większości z was udało mi się przez ostatnia zimę znaleźć kilka dziur w kałużach. Od razu zastrzegam, nic po czym musiał bym uzupełniać plomby w zębach. Odwiedziłem „fachowca”. Rąbnął mnie na 200 stówy i powiedział: ŻE SIĘ NIE DA. ŻE ZA DUŻA RÓŻNICA NA KĄCIE WYPRZEDZENIA ZWROTNICY I W OGÓLE ŻE SAMOCHÓD BITY. Tak mnie zdenerwował że o mały włos sam byłby bity. Przed zimą wszystko było ok i nagle jedno koło (nie bardzo "fachowiec" sam wiedział które) ma być półtora centymetrów cofnięte do tyłu. Normalnie musiałem jakiego niezłego dzwona przeoczyć w drodze do pracy. Ale dość tego narzekania. Na wydruku z geometrii stoi jak byk: kąt wyprzedzenia sworznia lewe koło + 8 stopni 14 min. prawe koło + 6 stopni 44 min. i żadnej możliwości regulacji. Rok wcześniej (mam wydruk) było lewe +7 stopni 48 min prawe + 6 stopni 46 min. różnica była ale mniejsza i auto szło jak po sznurku. Cytowany już teoretyk wymyślił że pewnie amortyzator wygięty – i pogoni z warsztatu. Zbieżność jest ustawiona. Auto jak ściągało tak ściąga. Charakterystycznym objawem jest to że przy ruszaniu z miejsca (na prostym) kierownica wykazuje skłonności do obracania się w prawą stronę (z prostego ustawienia). Przy hamowaniu wszystko ok. Oglądam w necie jak wygląda wahacz i nie zakładam abym przeoczył coś co mogłoby spowodować wygięcie tego żelaza. Krzywy amortyzator raczej by krwawił – nie zaobserwowałem. Luzów „fachowiec” nie znalazł. Co dalej - wymieniać wszystko po kolei to bankructwo. Proszę o wskazówki i podpowiedzi jak z czymś takim sobie radzić. Moje wątpliwości budzi dolne mocowanie amortyzatora - czy jego ewentualne minimalne obrócenie się w obejmie zwrotnicy mogłoby skutkować opisanym zaburzeniem kątów i czy fachowiec mógłby o tym nie wiedzieć? Dr. House wzywany do odpowiedzi.

    Komentarz

    • Rekin Chlebojad
      Rider
      • 2010
      • 474

      #3
      piterb73, nie moge sie uważac za "speca" od geometrii ale jakies wieksze pojecie mam, możesz wymieniac poł samochodu a i tak moze/bedzie źle. Musisz sobie zadac pytanie co wpływa na kąt WSZ
      1) wady fabryczne
      2) uszkodzenia powypadkowe
      3)skrzywienie elementow zawieszenia
      -zwrotnica
      -piasta
      -mocowanie McPersona
      i jeszcze troche innych czynnikow i elementow.

      Nr: 2 możemy odpuscic skoro mówisz że auto nie miało żadnych przygod, co do NR:1 jest to prawdopodobne (moje auto nowe fabryczne z przebiegiem pare tys km, żadna dziura itd pod kraweznik podjezdzam ,że szybciej bym go wepchał itd) i kat WSZ miałem bardziej rowny niż ty ale tez nie idealny i tez prawe koło cofniete do tyłu.
      Jesli w aucie niebyło grzebane w zawieszeniu nic, masz jeszcze tak zwane "luzy technologiczne" poprzez ruch belki czyt "sanek" możesz zmniejszyc ta roznice prawdopodobnie nie wiecej niż +/- 0.20'
      ale to zawsze sporo.
      Poczytaj mój watek cały dokładnie jak bedziesz miał chwile.
      Jak bys był z Warszawy czy Katowic to cos bym pomogł w temacie.(skierował do naprawde zaufanych dobrych osob) w twojej okolicy nie znam nikogo.
      Powiem ci że sprzet do Geo to jedno a diagnosta to drugie. Sprzet to 30% sukcesu, zakładajac że jest conajmniej raz na poł roku kalibrowany.
      Wejdz na strone :
      Druga strona (moj post , zobacz link) i poczytaj
      Moj temat , tez cos do poczytania.
      Zamieszczone przez piterb73
      Charakterystycznym objawem jest to że przy ruszaniu z miejsca (na prostym) kierownica wykazuje skłonności do obracania się w prawą stronę (z prostego ustawienia).
      to jest charakterystyczny objaw dla aut przednionapedowych, zauważ że półoski masz roznej długosci i jest inne przeniesienie, jeszcze zalezy w jakim stopniu ci ta kierownica skreca, owszem na to ma ogromny wpływ WSZ ale długośc półosiek przeniesienia napedu rownież.
      Miłej lektury, mam nadzieje że pomogłem.
      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

      Komentarz

      • agrala
        Rider
        • 2011
        • 397

        #4
        Re: jak zniwelować różniece w kątach wyprzedzenia sworznia.

        Co do tego że normalne jest ściąganie podczas ruszania to się nie zgodzę. Mam golfa 2 i octavię 1 i nie występuje tu coś takiego.
        Co do kąta sworznia zwrotnicy to nie mam pojęcia czy da się go tu ustawić.
        Co do ściagania to sam napisałeś sobie odpowiedź.
        Zamieszczone przez piterb73
        Przed zimą wszystko było ok i nagle jedno koło (nie bardzo "fachowiec" sam wiedział które) ma być półtora centymetrów cofnięte do tyłu.
        Nie ma opcji żeby przy takiej krzywej geometrii auto nie ściągało. Skoro ściąga w prawo to masz z prawej strony mniejszą odległość pomiędzy osiami niż z lewej stony.
        Nie musiałeś nigdzie przyrąbać przodem - mogłeś wpaść z tyłu w dziurę i przesuneła Ci się tylna belka (nie wiem czy w O2 czasami nie ma wahaczy).
        Ostatnio byłem u znajomego na geometrii i tu wsztsko widać. Widać które koło idzie posto a które idzie w bok i w którą stronę.
        Wątpię żeby przy krzywym wahaczu była róznica 1,5cm - musiałby być niezle krzywy.
        Proponuję jechać gdzie indziej na pomiar geometrii - sam i tak tu nic nie zrobisz bez wcześniejszych pomiarów.
        Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
        Emulator czujnika poziomu oleju G266
        Napraw sterowników AIRBAG

        Komentarz

        • Rekin Chlebojad
          Rider
          • 2010
          • 474

          #5
          Zamieszczone przez agrala
          Co do tego że normalne jest ściąganie podczas ruszania to się nie zgodzę.
          nie wiem po czym tak wnioskujesz , bo ja tego nie napisałem (chyba że to odp na post autora)
          Jesli chodzi o moja wypowiedz to wyjasnie bo widze że nie skumałes, mi nie chodzi o sciaganie tylko o przekrzywienie kierownicy przy starcie, co wsumie wiaże sie ze zmiana kierunku jazdy (jak jej wogole nie trzymasz, czego sie generalnie nie robi).Ale jesli trzymasz kierownice prosto i ja trzymasz i startujesz i auto na wejsciu sciaga, to bym szukał luzów albo cos głebiej z przeniesieniem napedu.
          Zamieszczone przez agrala
          Wątpię żeby przy krzywym wahaczu była róznica 1,5cm - musiałby być niezle krzywy.
          no to nie wachacz ma byc krzywy o 1.5 cm tylko koło cofniete do tyłu, a wachacz może byc lekko krzywy w przeniesieniu tego na koło wychodzi 1.5 cm + inne czynniki o ktorych pisałem wczesniej, zreszta niech piterb73, poczyta linki ktore podałem 2 posty wyżej może cos mu sie rozjasni.
          [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

          Komentarz

          • voytek
            Rider
            • 2010
            • 480
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Rekin Clebojad, gdzie robisz geometrię w Warszawie?

            Komentarz

            • piterb73
              Classic
              • 2010
              • 7

              #7
              Rekin Chlebojad dzięki za odesłanie do starych wątków. Rozjaśniło mi to trochę w głowie. Teraz przynajmniej wiem które koło dostało strzał. Nie bardzo jednak wiem jak dojść do stanu poprzedniego. Zastanawiam się czy sposób połączenia amortyzatora ze zwrotnicą nie jest podatny na odkształcenia geometrii przy incydentach związanych ze zwiedzaniem kraterów. Nikt chyba nie zaprzeczy że nawet nieznaczne obrócenie amortyzatora w tej obejmie która go trzyma i łączy ze zwrotnicą zaburzy wszystkie ustawienia. Na amortyzatorze jest co prawda takie pióro ustalające ale to tylko przygrzana blaszka. Nie wiem co o tym sądzicie ale wydaje mi się że to połączenie wydaje się najbardziej podatne na przemieszczenia. Chyba w drugiej kolejności należałoby się spodziewać wygięcia amortyzatora?????????????????

              Komentarz

              • comando
                Ambiente
                • 2010
                • 244

                #8
                Ja bym stawiał na skrzywiony wahacz lub sanki. Skrzywiony amortyzator jest mało prawdopodobny. Sworzeń też warto sprawdzić bo też ma wpływ na WSZ. Rekin gdzie robisz w Wawie geometrie ?

                Komentarz

                • kacper11
                  Classic
                  • 2011
                  • 4

                  #9
                  Rekin Chlebojad, piterb73, mam prawe koło cofnięte też 1.5 cm do tyłu. Skoda 19 TDI od nowości i bez bicia, stare zawieszenie typu gumy, tuleja i sworzeń wymienione i dobrych marek. Pytanie co go boli ? Krzywy wahacz ? Czy łapa ?
                  dwa zakręty i znowu prosta

                  Komentarz

                  Pracuję...